Home/Over ons/Klanten/Mobiel platform voor deskundig advies met een VoIP-systeem

Mobiel platform voor deskundig advies met een VoIP-systeem

Dit is een platform dat gebruikers en experts samenbrengt. Experts adviseren gebruikers online. Een gebruiker kan de geselecteerde expert bellen via het platform en advies krijgen over verschillende onderwerpen.

Voor elk advies betaalt een gebruiker een bepaalde prijs aan een expert. Elke expert definieert zijn prijs per advies en maximale duur van het consult voor deze prijs.

Klant
Geïmplementeerd voor een Nederlandse technische startup
Technologieën
  • Android
  • iOS (Objective C)
  • Push notification
  • Java2EE
  • PostgreSQL 9.2
  • FreeSwitch
  • TurnServer

Het systeem heeft:

  • Een moeilijk systeem van bonussen en waarderingen
    Elke expert heeft een beoordeling. Om de eerste beoordeling te krijgen, moet de expert de eerste 50 oproepen gratis beantwoorden. Hij wordt vervolgens in het systeem weergegeven als een expert met de prijs 0.
    Elke gebruiker heeft 20 standaard bonussen na registratie. Door feedback te geven na elke oproep, kan hij meer bonussen krijgen. Deze bonussen kunnen worden gebruikt om experts met een 0-prijs te bellen. Als een gebruiker geen bonussen heeft, kan hij geen expert met een 0-prijs bellen.
  • Interne communicatie via Messenger
    Voordat een service wordt aangevraagd, kan de gebruiker eerste vragen stellen aan een expert in Messenger, bijvoorbeeld als hij twijfelt aan de competentie van een expert. Gebruikers kunnen ook een service bestellen via een terugbelverzoek. Dan kan hij ook een beknopte notitie aan een expert sturen over toekomstig advies. Om geen tijd te verliezen voor uitleg tijdens het consult en een expert de kans te geven zich beter voor te bereiden.
  • Gedetailleerde statistieken (dashboards) voor de gebruikers en experts op het gebied van oproepen en financiën.
  • Betalingsgedeelte
    Geïntegreerd met Brain Tree en PayPal-betalingssystemen.

Hoe was E-ngineers erbij betrokken?

  • Verantwoordelijk voor het ontwerp van een systeemarchitectuur
  • Maakte een uitgebreide set van eisen door de klant te interviewen
  • Verantwoordelijk voor het projectmanagement en zorgde voor de complete ontwikkeling (Adnroid / iOs-applicatie, webbeheerapplicatie, servergedeelte)
  • Implementatie van SIP-services (Session Initiation Protocol)
De belangrijkste uitdagingen waren het formuleren van duidelijke vereisten en het oplossen van talrijke problemen met SIP-services.